PhDr. Eva Růžičková

Zdravím Vás srdečně!  Několik dní jsem přemýšlela, zda mám v těchto dnech a týdnech povzbuzovat nějakým slovem mimo individuální psychoterapii (online), až jsem si poslechla mého oblíbence prof. Honzáka, který velmi jednoduše (nevěřím, že mimoděk) popisuje účinky meditace a doporučuje ji, aniž by ji výslovně zmiňoval 🙂   “Odevzdejte mysl Bohu a řekněte si, že věci jsou, jak mají být.”   …  Když prožíváme úzkost je známo, že se snažíme mít situaci pod kontrolou.  A čím více se snažíme, tím více kontrolu ztrácíme.  Proto obracejte (obracejme) svou mysl (když cítíme úzkost) dovnitř.  Honzák:  “…každému přicházejí vlny úzkosti, …neříkejte si, že se nebojíte, to nefunguje, nejlépe je lapnout něco, na co se mohu soustředit.”  Jóga ví, že nejlépe začít se soustředit na dech nebo na mantru:

Techniky plného jógového dechu a střídavého dechu nosními dírkami zde:  https://psychologickapece.cz/blog/dech-a-emoce/

Doporučuji, vyberte si nějakou meditaci (zvlašť Vy, kdo kundalini jógu se mnou pravidelně cvičíte v kurzech), která Vás zastaví, pozvedne.  Nabízím např. Kirtan Kriyu.

Meditace KIRTAN KRIYA – prevence demence, depresí i úzkostí

Další rady a tipy Vám dávat nebudu, pan Honzák zmiňuje vše podstatné.  Přeju Vám dobré dny a těším se s Vámi na shledanou.  Eva Růžičková

PS:  Pokud byste měli zájem o online lekci jógy, dejte mi prosím vědět emailem.